Milí kolegovia, posielam informáciu z VUB:
s účinnosťou od 19.6.2025 bude aj klientom zasielaná notifikácia vo forme informatívnej SMS o schválení hypotéky.
Text SMS bude nasledovný :
„Vaša žiadosť o VUB Hypotéku bola schválená. Prosím, kontaktujte svojho hypotekárneho poradcu a dohodnite si stretnutie na podpis zmlúv. VUB banka“
Zároveň opätovne dávame do pozornosti:
Spracovanie žiadosti o hypotéku vo VÚB Portáli môže byť jednoduché a rýchle – ak poznáte 3 kľúčové pravidlá.
Náš prehľad Vás prevedie efektívnejším spôsobom spracovania žiadosti o úver, ktorým sa môžete ľahko vyhnúť častým chybám.
Navyše: spoločne s klientom zabezpečíte rýchlejší a efektívnejší proces bez zbytočných vrátení.
- Zadávanie údajov o klientovi: presnosť je kľúč
Ø Adresy, čísla dokladov resp. klientské údaje zadať presne podľa dokladu totožnosti
Ø po zadaní adresy kliknúť na “Potvrdiť zadanú adresu”
Ø aby ste sa vyhli stornu žiadosti pre nepresné údaje, je potrebné dodržať krokovosť spracovania
ODPORÚČANIE:
Kontrolou údajov o klientovi podľa dokladu totožnosti a uvedeným postupom pri potvrdzovaní adresy sa predchádza možným stornám žiadostí o VÚB Hypotéku vo VP
- Správne nahrávanie dokumentov do VÚB Portálu: praktické rady
Ø Pomenovanie súborov presne podľa ich obsahu:
nahrať dokumenty podľa názvu požadovaného dokumentu vo VP
vkladané dokumenty správne pomenovať podľa obsahu v dokumente napr.:
· Kúpna zmluva → vkladám návrh KZ “Kúpna zmluva.pdf”
· Znalecký posudok → vkladám 3 súbory znaleckého posudku “Znalecký posudok text”, “ZP prílohy”, „súbor hyp“
· Výpisy z účtu → vkladám potrebný počet výpisov napr. za 6-12 mes., pomenuje každý jeden z nich “januar2025”, “februar2025”, atď.
pri nahrávaní, resp. prikladaní energetických certifikátov do príloh je potrebné certifikát ukladať do dokumentového typu „Energetický certifikát a zároveň súbor aj takto pomenovať
ponechať dostatočný časový interval na korektné nahratie súboru na úložisko až následne nahrávať ďalší v poradí
súbory s hviezdičkou “*” sú povinné
pre doklady označené číslovkou 1) alebo 2) podľa dokumentového typu znamená, že aspoň jeden z označených dokumentov je pre spracovanie úveru povinný.
viac stranové dokumenty naskenovať do max. 2-3 súborov v PDF formáte (nezasielať dokumenty v ZIP súboroch, výnimka platí len pri ekase t.j. súbor v zip)
POZOR: max. veľkosť jedného súboru je 40MB
ODPORÚČANIE:
V prípade, že Vám bude vrátená žiadosť o úver na doplnenie, do sprievodného textu v poli “Návratová správa” (uveďte jasný a stručný text max. 200 znakov).
Je potrebné pomenovať resp. premenovať každý jeden súbor, ktorý vkladáte do VÚB Portálu, aby z názvu dokumentu bolo zrejmé o aký dokument sa jedná!!!
- Znalecký posudok: nevyhnutné k posúdeniu nehnuteľnosti
Ø Dostavané byty / rodinné domy
1. strana znaleckého posudku
2. kapitola znaleckého posudku – stanovenie východiskovej a technickej hodnoty
záver znaleckého posudku – rekapitulácia všeobecnej hodnoty nehnuteľnosti + strana s podpisom znalca
všetky prílohy znaleckého posudku (napr. doklad o nadobudnutí..)
súbor HYP*- znalecký posudok v elektronickej forme spracovaný aktuálnou verziou HYPO
naskenovať (nahrať) do max. 2-3 súborov v PDF formáte (nezasielať dokumenty v ZIP súboroch)
max. veľkosť 40MB/súbor
ODPORÚČANIE:
Aj v prípade dostavaného bytu a rodinného domu nahrávajte kompletný znalecký posudok a postupujte podľa podmienok spracovania príloh ako pri „rozostavanej stavbe.“
Ø ROZOSTAVANÉ STAVBY
nascanovaný celý znalecký posudok vrátane príloh (chronologicky za sebou v jednom súbore s podpismi a pečiatkami znalca v PDF formáte),
znalecký posudok je možné zaslať v dvoch PDF súboroch (textová časť a prílohová časť) – súbory je potrebné popisne označiť – (ZP text, ZP prílohy, súbor hyp)
súbor HYP* – znalecký posudok v elektronickej forme spracovaný aktuálnou verziou HYPO
naskenovať (nahrať) do max. 2-3 súborov v PDF formáte (nezasielať dokumenty v ZIP súboroch)
max. veľkosť 40MB/súbor
- Potrebujete pomoc?
Ø Pre primomenutie zasielame aj videomanuál na zadanie žiadosti: