Milí kolegovia,
Preposielam stanovisko Prima Banky týkajúce sa výpadku Katastra nehnuteľností:
Z dôvodu technického výpadku, ktorý spôsobil obmedzenie prístupu ku všetkým elektronickým službám a informačným systémom Úradu geodézie, kartografie a katastra SR, zavádzame od 8.1.2025 dočasne úpravu podmienok procesu poskytovania Hypoték.
· Pri zadávaní novej žiadosti o Hypotéku nebude banka trvať na aktuálnom liste vlastníctva z katasterportálu – https://kataster.skgeodesy.sk/eskn-portal.
· Banka bude akceptovať aj starší list vlastníctva (do 10 rokov), pričom pre podanie žiadosti bude nutné, aby údaje na predloženom LV boli zhodné s údajmi, ktoré si potiahneme z databázy CRIF. V prípade, ak sa údaje nebudú zhodovať, žiadosť bude možné podať až po sprístupnení štandardných údajov z katastra.
· Zhodné musia byť údaje o nehnuteľnosti (výmera, čísla pozemkov, výšky podielov, súpisné číslo..), vlastník sa zhodovať nemusí.
· Ostatné doklady zostávajú bez zmeny.
· Takto podanú žiadosť budeme môcť zadať do systému, posúdiť (schváliť) a vypracovať zmluvnú dokumentáciu.
· Podmienky čerpania zostávajú bez zmeny. Klient musí predložiť LV s plombou s číslom katastrálneho konania uvedeného na návrhu na vklad záložného práva (postačuje vygenerované LV zo systému).
Vyššie uvedené upravené podmienky pri zadávaní novej žiadosti o úver sú dočasné a budú zrušené ihneď po obnove elektronických služieb katastrálnych odborov, o čom Vás budeme informovať.
Ing. Marek Sokol
Odborný garant pre sektor Úverov a Kapitálového Trhu
UNIVERSAL maklérsky dom a.s.