Vážený obchodný partner
v prílohe zasielame nové znenie Smernice č. ÚSPZ-1/2023 Postup pri identifikácii klienta a doručovanie výpovedí z poistných zmlúv a ich spracovanie v spoločnosti …, ktorá bola schválená predstavenstvom spoločnosti.
Ide o obnovu verzie pôvodnej Smernice o výpovediach z roku 2017.
Pravidlá v novej smernici sme sa snažili maximálne zjednotiť pri všetkých spôsoboch doručenia ( osobné doručenie versus iné spôsoby doručenia)
Smernica samostatne popisuje identifikáciu a overenie klienta na obchodnom mieste a následne samostatne preberanie výpovedí na obchodných miestach ako aj iné spôsoby doručenia.
Hlavné zmeny v smernici:
- Časť II od str. 8 – str. 10 vrátane popisuje postup pri identifikácii klienta – identifikácia a overenie fyzickej osoby a identifikácia a overenie právnickej osoby
- Časť III od str.11 – str.18 vrátane popisuje doručenie výpovede do poisťovne
- články popisujú presne postup doručenia a overenia rôznymi kanálmi – poštou, na obchodnom mieste, emailom, klientsky portál
špeciálnu pozornosť v časti III treba venovať:
článku 12 – Doručenie a prevzatie výpovede na obchodnom mieste
článku 13 – Doručenie výpovede elektronicky – mailom (strany 13-14)
články 18 a 19 – výpoveď s výplatou odkupnej hodnoty, kde je popísaný postup overenia v návratke (strana 17)
- Časť IV – str. 19 – popisuje dôvody – podmienky akceptácie výpovede na USPZ, odvolenie výpovede, lehoty na spracovanie
špeciálnu pozornosť v časti IV treba venovať:
článku 22 – Dôvody akceptácie a neakceptácie výpovede
- Časť V – str. 22 – popisuje postup pri výpovedi udelenej poisťovňou
V prípade akýchkoľvek otázok kontaktujte svojho maklérskeho poradcu.